میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

علیرضا محمودی ایرانمهر: «بی‌چهرگان» روایت یک دوره حساس تاریخی است

  • کد خبر: ۱۶۶۱۴۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
علیرضا محمودی ایرانمهر: «بی‌چهرگان» روایت یک دوره حساس تاریخی است
«بی‌چهرگان»، رمان برگزیده جایزه ملی سومین دوره داستان حماسی، درباره یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ ایران است؛ سال ۵۳ قبل از میلاد، زمانی که کراسوس به ایران حمله کرد و اگر در آن زمان ایران شکست می‌خورد، شاید امروز ایرانی وجود نداشت.

شهرآرانیوز، علیرضا محمودی ایرانمهر، رمان‌نویس اهل مشهد که موفق شد جایزه نفر اول بخش رمان را در سومین سومین دوره رویداد داستان حماسی از آن خود کرد درباره این رمان گفت: «بی‌چهرگان» درباره یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ ایران است؛ سال ۵۳ قبل از میلاد، زمانی که کراسوس به ایران حمله کرد و اگر در آن زمان ایران شکست می‌خورد، شاید امروز ایرانی وجود نداشت.

نویسنده رمان «بی‌چهرگان» در ادامه به حساس بودن این دوره تاریخی در ایران تاکید کرد و افزود: من به عنوان نویسنده سعی کردم این دوره جذاب تاریخی را در قالب رمان بازآفرینی کنم.

ایرانمهر برای نوشتن این رمان تاریخی به اسناد تاریخی بسیاری استناد کرده است: سعی کردم تا آنجا که می‌توانم مستندات جمع آوری  کرده و از منابع بسیاری استفاده کنم.همچنین تلاش کردم تا تکنیک‌ها و عناصر نویسندگی که در خلق یک داستان اهمیت بسیاری بالایی دارد ضربه‌ای به مستند بودن روایت نزند. بنابراین می‌توانم بگویم این رمان مستند به تاریخ است.

اهمیت «داستان حماسی» در ایجاد یک جریان ادبی

نویسنده رمان‌های «ابر صورتی» و «اسم تمام مردهای تهران علیرضاست»، درباره رویداد داستان حماسی نیز گفت: داستان حماسی اتفاق بسیار شگفت انگیزی است و اکنون که این اتفاق رخ می‌دهد آدم متوجه می‌شود چقدر جایش در طول سالیان گذشته خالی بوده و چقدر مهم است و چه تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌تواند در یک جریان ادبی داشته باشد.

به گفته او اهمیت این رویداد ادبی در این است که می‌تواند کارکرد اجتماعی و تاریخی داشته باشد؛ بنابراین چنین جشنواره‌ای، با این رویکرد و دانشی که در هسته مرکزی آن وجود دارد، بی‌نهایت می‌تواند در یک جریان تاریخی ادبی نقش داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->